Dag 1 "Belgische Ardennen"

4 juli 2022 - Libin, België

Het was even spannend! Wat gaan de boeren doen....gisteravond was de verwachting dat de boeren vandaag als actie alle snelwegen zouden gaan blokkeren. Dat blijkt gelukkig niet het geval. We hadden in geval met een uiterst zwart scenario al een alternatieve route bedacht via duitsland, dat was gelukkig niet nodig er waren geen blokkades. Eigenlijk ging alles heel voorspoedig en kwamen we tussen de aangegeven tijd 15.00 - 16.00 uur bij de B&B aan.

B&B L'Albizia

We werden hartelijk ontvangen door de gastheren. Na inchecken en installeren op onze kamer stond er op het terras een welkomstdrankje voor ons klaar.

Inchecken

Vanaf het terras hadden we zicht op het zwembad. Het zwembad zag er aanlokkelijk uit, helaas.... Albert was zijn zwembroek vergeten 🙄. Toen we navraag deden waar we een zwembroek konden kopen kwam de eigenaar met een tas vol zwembroeken aan...kijk maar welke er past.

Zwembad

Gelukkig zat er iets voor Albert tussen en konden we niet veel later een plons in het zwembad nemen, daarna lekker bubbelen in het bubbelbad, 10 min. sauna meepakken en vervolgens de zon in. Een heerlijk begin van de vakantie!

Voor het avondeten hadden we ingetekend op de dagschotel van de B&B. Kalfsvlees stroganoff met rijst. Om 19.00 uur werden we verwacht in de "ontbijtruimte".

Aperitief

Aangezien we vanochtend wel wat hadden gegeten, maar de rest van de dag niet scheurde we van van de honger...nou ja we hadden in iedergeval behoorlijke trek. De dagschotel werd vooraf gegaan met een aperitief.....wij gingen voor bubbels 😁 Proost! 🥂

Libin

Na een aperitief, een lekkere maaltijd en een goede kop koffie verlaten we de B&B om Libin te verkennen. Zoals verwacht is er niet heel veel te doen. Halverwege de route horen we in ene een  bijzonder muziekje...het blijkt een busje te zijn met "la glace" en aangezien er geen toetje bij de dagschotel zat verwennen we ons zelf met een lekker ijsje.

Huiskamer

Bij terug komst in de B&B sluiten we de dag af met een drankje in de huiskamer 🍷 "à votre santé".

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sandra Klomp:
    5 juli 2022
    Wat leuk .Lekker genieten samen .
  2. Marianne:
    Thx! Gaat zeker goed komen 😁
  3. Hait en mim Bijlsma:
    5 juli 2022
    Wat leuk Marianne dat je dit reisverslag maakt. Dan kunnen we zien waar jullie zijn en wat jullie doen.
    Zo te zien hebben jullie het getroffen; met een zwembad enz.
    En nu maar hopen dat het mooi weer wordt. De berichten zijn goed.
    Geniet maar van deze week.
    Een lieve groet van hait en mim.
  4. Marianne:
    5 juli 2022
    We genieten zeker en het weer is perfect. Misschien donderdag een klein dipje (regen) maar daar kunnen we vast ook wel een leuke invulling aan geven.
  5. Ab Proper:
    5 juli 2022
    Ziet er erg goed uit. Gelukkig geen problemen op de heenreis.
  6. Marianne:
    5 juli 2022
    De heenreis ging echt als een speer. Qua weer ziet het er ook goed uit. Alleen donderdag regen, maar voor de rest is het perfect weer.