Laatste dag, vandaag naar de krijtrotsen van Ault!

23 juli 2023 - Abbeville, Frankrijk

Vandaag is het bewolkt afgewisseld met blauwe lucht en zon. We starten de dag buiten met het ontbijt in de zon.

20230722_091442

Op aanraden van de gastheer van deze B&B en de gastvrouw van de vorige B&B gaan we vandaag naar Ault (32 km), een plaats aan de kust in Normandië. We nemen de D-route en rijden weer door het glooiende landschap. Je kunt weer kilometers ver kijken wat een bepaalde rust uitstraalt. Als we in Ault komen is even de vraag waar we de auto neerzetten. Geen idee waar we precies zijn of waar we moeten zijn, maar besluiten in een straatje de auto maar neer te zetten. Het blijkt vlakbij de kustlijn te zijn. Twee straatjes door en we zijn bij de kustlijn. Vanaf hier heb je een indrukwekkend uitzicht op de Normandische kliffen. We lopen naar beneden waar ook de ingang van het dorpsstraatje is.

IMG_0215IMG_0218

Er staat een flinke wind, de meeuwen krijsen boven ons hoofd en de lucht laat aan de ene kant wolken zien en aan de andere kant breekt er zon door en verschijnt er een prachtige blauwe lucht. De mooie krijtrotsen rijzen voor je neus op en reiken zover het oog het ziet. Het ziet er prachtig uit.

IMG_0219

Vervolgens lopen we het dorpsstraatje in waar er een soort marktje is. Uiteraard is hier ook weer een kerkje, ook net als gister weer gebouwd in damborden (13de - 16de eeuw) van witte stenen en gehouwen vuursteen, dit schijnt typisch te zijn voor de regio.

IMG_0222IMG_0223IMG_0226

Op een frans terrasje ploffen we neer voor een koffie. Ze hebben er niks bij, maar zegt de gastvrouw je kunt aan de overkant bij de patisserie iets halen en bij je koffie op eten...dat doen we dan maar.

IMG_022820230722_124948

Vervolgens verkennen we nog even het stadje.

IMG_0232

Om daarna weer terug te keren naar de auto en weer richting Abbeville te rijden. We zijn voor ons doen redelijk vroeg terug rond 14.30 uur  i.p.v. het gebruikelijke 17.00 uur, dus het wordt de rest van de middag relaxen, lezen, zwemmen in het zwembad, bubbelen in de hot tub, sauna (die niet echt op temperatuur komt).

Om 20.00 uur is het diner in de B&B gemaakt door onze gastheer. We lopen door de keuken en daar ruikt het in ieder geval al erg lekker.

20230722_200207

20230722_201458 - kopie - kopie

We krijgen als aperitief groenten puree van wortel en bloemkool, makreel op toast en wulken (slakje) op toast, daarna volgt als voorgerecht kabeljauw, het hoofdgerecht is biefstuk met aardappelpuree en groenten en het dessert is een chocolade taartje met frambozen en frambozensorbetijs! Lekker gegeten en een leuke afsluiting van onze vakantie! Morgen reizen we weer naar Velp!

20230722_201324

20230722_203732 - kopie - kopie