Dag 6 Laatste dag "Dubuy"

10 juli 2022 - Duiven, Nederland

Vanochtend voor de wekker wakker, dat is mooi want ik moet nog twee hoofdstukken en dan is mijn boek uit. De koffer heb ik gisteren al gepakt op wat kleine dingen na.

20220709_120255

Op ons lijstje staat nog het plaatsje Durbuy. Dus voordat we richting huis gaan besluiten we eerst Dubuy een bezoekje te brengen. Volgens de omschrijving is het oude centrum van Durbuy aantrekkelijk door de geplaveide straatjes met historische huizen, de steegjes, met de winkeltjes en gezellige cafés en restaurants.

IMG-20220710-WA0003

Wij vergelijken het met Beilstein, waar wij vorig jaar waren. De straatjes hebben ook zo'n middeleeuwse uitstraling door de keitjes en de huizen, maar wij missen hier de charme en de nostalgische uitstraling.

20220709_120618

Dat komt voornamelijk doordat alles je zo toe schreeuwt. Bij elke stap die we doen ruiken we een zoete geur van wafels, gebraden lucht van vlees, knoflook, alcohollucht.....kortom we worden misselijk van de verschillende geuren en alle ondernemingen schreeuwen om aandacht.  Wat ons betreft hadden we er een ander beeld bij en is het voor ons een beetje een afknapper.

20220709_123229         20220709_121742

We staan nog even te kijken bij de rivier de Ourthe, waar veel kano's te vinden zijn en vast lopen in het ondiepe water.

Daarna nemen we nog een koffie in het stadje en houden het daarna voor gezien.

20220709_124718IMG-20220710-WA0012

20220709_125248

We kijken terug op een leuke vakantie, veel gezien en gedaan...op naar de volgende vakantie!

IMG-20220710-WA0009

1. Ab Proper:
    10 juli 2022
    Albert & Marianne bedankt voor jullie leuke beschrijvingen en het delen van jullie wetenswaardigheden, we zijn zodoende zelf ook een beetje met vakantie geweest.
    Merci et au revoir.
  2. Hait en mim Bijlsma:
    17 juli 2022
    Jullie zijn inmiddels al weer thuis. Wij vonden het erg leuk dat Marianne het verslag heeft gemaakt. We hebben dan een idee waar jullie zijn en wat jullie doen. Mooi en we waren er blij mee.
    Groetjes van hait en mim.