Dag 3 - Geierlay hangbrug
24 juni 2024 - Bispingen, Duitsland
Op de "bucketlist" van de vulkaan Eifel staat de Geierlay hangbrug. Deze voetgangersbrug ligt vlakbij het plaatsje Mörsdorf ligt de hangbrug Geierlay. Blijkbaar ligt de brug niet in de Eifel, maar als je googelt wat te doen in de Eifel komt deze steevast naar boven. Dus wij slingeren met de auto over haarspeldbochten en door kleine dorpjes over een afstand van 57 km via Kaisersesch naar Treis-Karden om uiteindelijk in Mörsdorf aan te komen.
De Geierlay is gebouwd naar het voorbeeld van Nepalese hangbruggen en hangt tussen twee bruggenhoofden. Een wandeling over de hangbrug is 360 meter lang en je begeeft je 100 meter boven het Mörsdorfer Bachtal. Overal staat bij... is niet voor mensen die bang zijn voor hoogtes. Je begrijpt het...Albert ging met zweethandjes en kloppend hart richting de brug.
Ik weet niet hoe het in het hoogseizoen is als je stapvoets over de brug kan lopen, maar nu kan je lekker doorstappen. De brug deint een beetje op en neer tussen de kabels en als je voor je uitkijkt of om je heen kijkt is het prima en lekker lopen en een prachtige ervaring. Als je naar beneden kijkt tussen de spijlen van de planken vond ik het iets minder. Albert heeft enigszins zijn angst overwonnen en loopt dapper (weliswaar houdt hij zich goed vast) de brug over. Ik vroeg of hij halverwege ff een foto wilde maken maar zich omdraaien en loslaten...dat is een brug te ver :-). Het is een geweldige ervaring!
Aan de overkant besluiten we de wandelroute naar beneden te nemen. Vanaf het wandelpad hebben we ook een prachtig zicht op de brug. Fantastisch mooi om te zien.
De wandelroute is erg mooi. Ondertussen is de temperatuur opgelopen en bij tijd en wijlen moeten we flink steil omhoog klimmen en dan stukken in de zon...ik heb een enorm rood hoofd gekregen van inspanning en de warmte.
In het dorp zoeken we dan afkoeling ik in de vorm van een non-alcoholische cocktail en Albert houdt het bij een goud gele rakker.
Strava geeft aan dat we 7.1 km hebben gelopen. We kronkelen weer een uur door het landschap naar Gunderarth. Bij thuiskomst in het huisje duiken we nog even lekker de zon in met een lekkere aperol spritz!



















Je ziet er ontzettend veel.
Ook mooie natuur lijkt mij.