Dag 11: Wandeling naar Ispra

1 september 2022 - Belgirate, Italië

De dag begint met een ontbijtje buiten bij het zwembad. De treinreis "Lago Maggiore Express" laten we maar even voor wat het is.

20220831_123756

De eigenaar vertelde dat je naar Ispra kunt wandelen deels langs de villa's die aan het meer staan en deels langs het meer zelf. Het is bewolkt, dus een wandeling is nu goed te doen. Het eerste stuk is wat ons betreft niet zo spannend. Er staan grote villa's langs het meer, dus van Lago zie je niet zo veel. Van de villa's ook niet want de meeste hebben een hoge muur of een hoge heg. Aan de ander kant van de weg is bos.

20220831_103749IMG-20220831-WA0019

Nadat we Ispra naderen loopt het pad langs het meer, dat is erg mooi.

20220831_10560720220831_10561420220831_110355

In Ispra doen we een klein rondje dorp. Een aardig kerkje met mooie schilderingen op de muren en gewelven.

IMG-20220831-WA0023

Een oud politiebureau.

IMG-20220831-WA0024

Terug bij de boullevard drinken we bij een caffeetje een cappuccino en daarna lopen we weer terug naar Ranco. De zon begint door te breken en gelijk wordt het zweet en plakwerk. Al met al toch 9 km gelopen.

20220831_12155020220831_121247IMG-20220831-WA0011

Bij aankomst bij de B&B nemen we dan ook maar een verkoelende plons in het zwembad. De eigenaar komt er aan geholt, want omdat het vanochtend bewolkt was had hij het zwembad nog niet schoon gemaakt. De hangmat en allerlei ander attribute worden opgehangen.

20220831_125643IMG-20220831-WA0013IMG-20220831-WA0012

Ondertussen hebben we trek gekregen, dus na twee uurtjes bij het zwembad te hebben gelegen/gezwommen lopen we naar de boullevard van Ranco. Hier is een gezellig caffeetje, waar we een lekker drankje doen met borrelplank. Op de terug weg komen we langs het plaatselijke kruideniertje waar we voor vanavond een fles wijn uit deze streek meenemen en een zakje crostinni's.

20220831_153547IMG-20220831-WA0033

De eigenaar heeft voor ons gereserveerd bij een alternatief restaurant om 19.30 uur. Je kan niet kiezen uit een menu. Je krijgt iets voorgeschoteld en groenten wordt voornamelijk uit eigen tuin gebruikt. Albert zoekt naar het reataurant op google als we er naar toe willen gaan. Op internet staat dat het om 20.00 uur dicht gaat! Er is gereserveerd dus we gaan toch maar op pad. Het reataurant zit verstopt in een klein straatje, maar het hek er naar toe zit ook dicht!!!

20220831_200701

Bijzonder! We besluiten daarom om door te rijden naar het plaatsje hiernaast Angera. Angera heeft een mooie boullevard, daar parkeren we de auto en gaan op zoek naar een restaurant. De helft van de restaurants zijn vandaag gesloten en de andere helft van de restaurants die wel open zijn, zijn vol geboekt. Albert begint behoorlijk chagerijnig te worden. We hebben al een behoorlijk stuk gelopen en gaan weer terug. Als we werkelijk niks kunnen vinden hebben we in de B&B nog altijd in de koelkast een mango, eeen stukje komkommer, een halve paprika een klein kaasje liggen en een zakje crostinni's, een zak chips en een fles wijn....dus omkomen zullen we wel niet. Zeker niet na die goed gevulde borrelplank van vanmiddag. Maar goed halverwege vinden we een soort cafetaria/caffeetje en daar kunnen we ook wat te eten bestellen. Ondertussen zijn ook hier alle tafeltjes bezet op het terras met druk pratende Italianen. Het wordt een lekker broodje en een groot glas cola en als afsluiter een expresso!! Anders dan gepland, maar ook wel weer grappig.

Bij thuiskomst bij de B&B duiken we nog even de tuin in, gewapend met muggenspray en een glas rode wijn.

20220831_212645

1. Ab Proper:
    1 september 2022
    Misschien niet wat jullie voor ogen hadden, maar toch een mooie besteding van de dag. En al die tijd lekker buiten vertoefd, anders zit je toch alleen maar binnen.
  2. Marianne:
    1 september 2022
    Het is inderdaad anders verlopen, maar achteraf een hele leuke dag.
  3. Kitty & René:
    1 september 2022
    Vaak zijn de ongeplande uitjes heel leuk. Laat je verrassen. En dat is gelukt zo te lezen en te zien. Heerlijk weer allemaal!
  4. Marianne:
    1 september 2022
    Het onverwachte is inderdaad vaak verrassend 😁